6. elokuuta 2015

Säännöllisen epäsäännöllinen

Ärsyttävää. Mun kuukautiskierto on niin säännöllisen epäsäännöllinen, että käytännössä raskautuminen ilman minkäänlaisia apuvälineitä on lähes mahdoton. Mun kierrot on nyt tän vuoden puolella ollut seuraavanlaiset:

Tammikuu 31 pv
Helmikuu 38 pv
Maaliskuu 31 pv
Huhtikuu 34 pv
Toukokuu 31 pv
Kesäkuu siirtyy heinäkuun alkuun
Heinäkuu 38 pv
Elokuu 28 pv

Ymmärtänette siis mitä tarkoitan säännöllisen epäsäännöllisellä. Kierto on siis keskimäärin sen 31-33 päivää, mutta se voi millon vaan heittää ihan totaalisesti häränpyllyä. Mä olen kyllä toisaalta oppinut jo tunnistamaan, että esimerkiksi kesäloman aikaan menkat on aina vähintään viikon "myöhässä", kun nekin on ikäänkuin lomalla silloin. Viime vuonna kesäloman aikaan mun kierto oli jopa huimat 52 päivää. Oo siinä sit.

Mulla on siis käytännössä vuodessa yhteensä 11 päivää aikaa hedelmöittää se munasolu. 11 päivää vuodesta on noin 3%. Mun lapsensaanti mahdollisuudet on siis ihan mitättömät. Why, oh why?

Ei ole helppoa olla nainen. Ainakaan just tämä nainen.

P.S. Nyt on kp 5 ja jokohan se on yk 12, mikä alkaa. Ai kauhia. Vuosi on viimein tullut täyteen ja olemme virallisesti lapsettomia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Muistathan pysyä asiallisena :)