18. elokuuta 2017

Lugesteronin loppu

Päätin eilen illalla, etten halua enää ottaa illan annosta Lugesteronia, vaan päätän sen nyt tähän. Mieleeni hiipii lievä pelko, että tämä raskauskin päättyy nyt tähän. Entä jos kaikki oireetkin on ollut vain lugesteronista johtuvaa. Häviääkö kaikki oireet nyt kun en enää nauti ylimääräistä progesteronia? Ajatus vähän pelottaa, mutta en nyt ala turhasta panikoimaan. Edetään päivä kerrallaan ja katsotaan mihin se johtaa.

Eilen saapui postissa ebaysta tilaamani kotidoppler. Yllätyin ihan miten pikkiriikkinen paketti oli kyseessä. Odotin jo innolla, että pääsen kokeilemaan sitä. Odotukset sykkeiden löytymisestä eivät tietenkään olleet suuret, koska a) halppisdoppler jostain Kiinasta b) olen vielä niin alussa tässä raskaudessa, ja c) mulla ei ole mitään hajua, miten sellaista käytetään :D haha. Löysin kuin ihmeen kaupalla jostain jemmasta laitteeseen sopivan pariston, iskin kuulokkeet kiinni laitteeseen ja kaivelin yöpöydän laatikosta jonkun ikivanhan liukkarin :D Sivelin liukkaria hieman dopplerin pintaan ja laitoin napit korvilleni. Hmm... ihmeellistä suhinaa kuuluu, eli laite varmasti ainakin toimii. Hetken siinä pyöritellessä löysin jotain....sykkeen? Kyllä se oli syke, mutta se oli oma sykkeeni, haha. Muuta en sitten löytänytkään. Päätin luovuttaa. Better luck next time.

Olen tyytyväinen, että ostin tuon alle 20 euron kotidopplerin, vaikken sillä vielä mitään löytänytkään. Toki nyt kyllä tekis vähän mieli varata aika siihen paniikkiultraan, mutta maltan mieleni toistaiseksi. Kattelen nyt pari päivää, että miten tuon lugesteronin lopetus vaikuttaa kroppaani. Tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, että pahoinvointi on pahempi kuin koskaan ja mietin jo ihan tosissani, että juoksenko nyt vai heti vessaan oksentamaan. Alavatsan vihlasujakin on tullut nyt taas parina päivänä pitkästä aikaa useammin.

Vatsa on ollut nyt pari päivää hieman kuralla. Toki aineenvaihduntani on nyt muutenkin ihan selkeästi hidastunut, kun tulee käytyä isolla hädällä enää vain kerran päivässä, mutta (anteeksi nyt TMI) tuntuu, että sillä yhdellä kertaa tuleekin sitten koko viikon edestä tavaraa ulos. Ei ihme, kun kuitenkin syön ihan yhtä paljon ellen enemmänkin kuin ennen raskautta. Noh ehkä tää tästä helpottuu jossain vaiheessa. Viimeistään sitten ens keväänä :D haha.

Eipä mulla nyt muuta. Onneks on perjantai. Aion nukkua vähintään koko viikonlopun!

P.S. Ainiin eilen huomasin todella oudon asian suihkussa ollessani. Nimittäin mun nännit tuntui oudolta. Siis ihan kuin olisin sivellyt niihin hoitoainetta tai suorittanut niille jonkun vahaus ja kiiltopesun, koska ne tuntui oudon liukkailta. Yritin pestä niitä saippualla, mutta se liukkaus ei lähtenyt. Suihkun jälkeen kun kuivasin itseni, niin ne tuntui tahmealta. Öö siis mitä ihmettä mulle tapahtuu?

10 kommenttia:

  1. Dopplerin kanssa ei kannata panikoida. Itse taisin kuulla ensimmäistä kertaa sykkeen vasta lähempänä raskauden puoltaväliä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, en mä tuota doppleria niinkään panikoi :) Enemmän mua huolettais jos oireet yhtäkkiä katoais tai tulis jotain muuta hälyttävää, mut ostinkin just tarkotuksella mahdollisimman halvan dopplerin, et voin pistää epäonnistumiset sen piikkiin, et se on vaan ihan surkea kapistus :D

      Poista
  2. Itse sain kuuluviin viikolla 10. Vaikka istukka oli edessä ja kohtu taaksepäin kallellaan.

    Hiljaisena seuraajana iloitsen tästä raskaudestasi. Tai siis olen puolestani onnellinen. Tullut seurattua sinua jo pitkään.

    Tuli ekana mieleen tuosta kirjoituksesi lopusta, että voisiko kyseessä olla jo rintamaito?? En tiedä voiko noin aikaisin tulla, mutta sehän tuntuu vähän tahmealta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla Rosuliina :) ♥ Neuvolan terkka sanoi myös, että aikasintaan vois siinä rv 10 viikon loppupuolella jotain kuulua. Voi olla, että mulla on vaan pahasti taktiikka hakusessa :D Mä mietin kans tota maitoteoriaa, mut voiko sitä tulla jo näin aikaisessa vaiheessa? Ei oo koskaan ennen tullut tollasta vastaan, ni se tuntu jotenkin tosi oudolle :D

      Poista
  3. Voi ihme, sulle tapahtuu raskaus ja äitiys! Miten uskomatonta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha tuntuu ihan ihmeelliseltä kaikki :D ihanaa ❤️

      Poista
  4. En tiedä millaiset ohjeet olet saanut lugejen lopettamiseen, mutta itse aikoinaan sain ohjeeksi vähentää niiden käyttöä asteittain. Eli koska käytin niitä aamuin illoin, seuraavaksi vähennettiin kerran päivässä, sitten kerran jokatoinen päivä jne. Tosin omalla kohdallani vähentämään lähdettiin jo raskausviikolta viisi alkaen (olivat kai lähinnä buusterina IVF:ssä ja oletuksena oli, että kun raskaustesti oli positiivinen, että oma hormonitoiminta lähtisi samalla käyntiin).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tota joskus, sillon aikoinaan kun ne sain, niin kysyin ja gyne sanoi, että ei tarvi vähentää asteittain. Käytännössähän nuo on näillä viikoilla jo ihan turhia ja ei pitäis juurikaan enää auttaa mihinkään. Mulla on muutenkin jo niin pieni annostus, kun oon lukenut että monille on määrätty paljon suurempiakin annoksia. Vielä en ainakaan ole huomannut mitään muutoksia kropassa lopettamisen jälkeen :)

      Poista
  5. Hei! Hienoa, että tällä kertaa näyttää ja tuntuu näin lupaavalta. Toivon kovin, että saatte tämän vauvan syliin.

    Olen kummassakin onnistuneessa raskaudessa saanut sykkeen kuuluviin rv 10. Täytyy vaan etsiä tosi tosi alhaalta, lähes häpyluun alta ja vähän ehkä myös painaa mahaa niin et tuntuu jopa hieman epämukavalta. Mulla oli ekassa raskaudessa halpis angelsoundsin doppleri, tuulimunan jälkeen ostin vähän kalliimman jossa näki sykkeen myös ruudulta ja se kyllä helpotti niiden löytämistä. Rohkeesti vaan jatkamaan kokeiluja. Se on ihana tunne kun ne löytyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei kiitos vinkeistä. Mulla onkin ollut ihan hakusessa se, että mistä kohtaa mä niitä sykkeitä oikein yritän kuunnella :D Oon varmaan kuunnellu ihan liian ylhäältä vielä tässä vaiheessa. Täytyypä kokeilla taas uudestaan :)

      Poista

Muistathan pysyä asiallisena :)