1. kesäkuuta 2016

Kasvukipujako?

Heipä hei, tänään mennään jo kierronpäivässä 7 ja kesäkuukin on jo täällä. Aika tuntuu taas rientävän, mikä on toki ihan vaan hyvä asia.

Luulis, että kohta kahden vuoden yrittämisen jälkeen alkais jo tuntemaan oman kroppansa ihan läpikotaisin, mutta olen taas havainnut jotain "uutta". Nimittäin olen tässä parina päivänä tuntenut lievää kipua lantion seutuvilla, pääasiassa vasemmalla puolella, ja mietinkin, että voiko munasolun kasvun tuntea? Eli siis voiko munasolu aiheuttaa ns. kasvukipuja jo reippaasti ennen ovulaatiota??

Toinen juttu mikä taas arveluttaa, niin on se, että nämä kivut tuntuu vasemmalla puolella, minkä olen tähän asti aina mieltänyt juurikin siksi hitaammaksi munasarjaksi. Kuten ehkä moni pitempään blogiani seuranneet ovat huomanneet, niin olen puhunut paljon minun hitaista ja nopeista kierroistani ja näin ollen myös todistetusti tuo hidas kierto on yleensä tapahtunut nimenomaan vasemmassa munasarjassa. Ei tietenkään aina munasolut irtoa vuorotellen vasemmalta ja oikealta, mutta itselläni olen havainnut näin yleensä käyvän. Nyt tosin viime kierrot ovat olleet sekaisin maaliskuussa tapahtuneen keskenmenon takia, mutta eiköhän siitäkin ole kroppa jo pikkuhiljaa toipumaan päin.

Mutta niin, nyt saadaan TAAS jälleen kerran jänskätä, että tuleeko ovis ajoissa vai vasta terolut kuurin jälkeen. Olis meinaan aika siistiä, jos tuo edellinen terolut kierto oliskin oikeasti vaikuttanut niin, että mun hitaampi munasarja olis havahtunut vähän kiihdyttämään tahtiaan :D Kuis hienoo se olis!

No mutta, aika näyttää!

2 kommenttia:

  1. Kyllä munasolun kasvun voi tuntea! :) Clomifenilla ja Letrozoleilla mulle saatiin aina yksi munasolu kypsymään ja kyllä sen selvästi alkoi tuntemaan jo reilusti ennen ovulaatiota.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siistiä! Kaikkee sitä taas oppii :D Toivottavasti tästä ei sitten tulis kauheen pitkä kierto.

      Poista

Muistathan pysyä asiallisena :)