7. lokakuuta 2016

Usko koetuksella

Vähän taas pientä tilannekatsausta.

Eilen oli lähes kokonaan vuodoton päivä, kun selvisin puhtaalla siteellä lähes koko päivän. Illalla kuitenkin vuoto taas palasi ja tänään aamulla sitä onkin sitten tullut kuin hanasta.

Eilen kun kävin suihkussa tunnustelin, että kohtu on hieman kipeä. En tiedä johtuuko se vain turvotuksesta ja tästä vuodosta vai onko se jotain vakavampaa. Lämmöt ei ole noussut, vaan itseasiassa laskee pikku hiljaa vaan alemmas ja alemmas. Tänäaamuna lämmöt oli jossain 36.5 asteen hujakoilla, kun vielä viime viikonloppuna se oli vielä yli 37 astetta.

Mulla on nyt muutenkin ollut viime päivinä ihan ihmeellisiä kipuja keskivartalossa. En osaa sanoa johtuuko se nyt pelkästään tästä keskenmenosta vai onko tässä vielä jotain muutakin. Tuntuu, että koko keskivartalo on jonkinlaisessa tulehdustilassa. Olisin varannut ajan tälle päivälle työterveyteen, mutta siellä ei ollut enää yhtään aikoja vapaana. Kysyn asiasta sitten huomenna gyneltäni. Mua pelottaa, että mulla on nyt tän keskenmenon lisäksi vielä joku sappitulehdus tai joku, kun ylävatsaan on koskenut parina päivänä. Olen kuitenkin selvinnyt noista kivuista puolgrammasella buranalla, joten ehkä ei ole vielä hengenhätää. Tietysti mun tuurilla joudun heti seuraavaks johonkin sappileikkaukseen. Ei ihme, että mulla on lievä lääkäripelko, kun kaikki menee aina päin *ittua.

Mutta älkää nyt liikoja huolestuko. Kyllä mä tästä selviän jollain keinolla.

Toivottavasti.

P.S. Tänään pitäis vielä mennä hammaslääkäriin uusimaan yks paikka, kun sekin on vaivannut jo kesästä asti. Voi antakaa mun kaikki kestää -_-

11 kommenttia:

  1. Hei, mulla oli samoja fiiliksiä kun koin ekan keskenmenoni kesäkuussa. Vuoto saattoi päättyä ja sitten taas tuntui että viilliintyi, Yhteensä tämä kesti 1,5viikkoa. Ja senkin jälkeen tuntui että paikat hellänä. jaksamisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♥ Hyvä kuulla, etten ole ainoa :) Keskenmenosta alkaa olla nyt vasta tasan viikko, mutta mun puolesta sais jo riittää :D Toivottavasti nuo kaikki ihme kivut johtuis vaan siitä ja ne loppuis pian.

      Poista
    2. Toivotaan et pian helpottaa. Ja olet joutunut syömään särkylääkkeitäkin,nekin ärsyttää mahaa. Olin samoilla fiiliksillä silloin kesällä,odotin kokoaika et vuoto loppuis, päivät tuntu matelevan kun odotti vaipatonta elämää. Mulla tuli aika pitkään myös vuotoa yhdynnän jälkeen, vaikka muuten ei enää vuotoa ollutkaan.

      Poista
  2. :( Toivottavasti ei olisi mitään tulehdusta. Voi että, Inhottavaa.
    Mun pitäis myös mennä hammaslääkäriin, mutta ei paljon kiinnostais :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti huomenna sais taas vähän vastauksia gyneltä :/ Jotain positiivisia asioita välillä kiitos! Mä otin ton hammashuollon projektiksi, kun tämä vauvantekoprojekti oli päässyt alkuun :D Kunnallisella kun on niin kauhean pitkät jonot. Sitten kun se projekti on ohi, niin voi taas laittaa yhen rastin ruutuun ja keskittyä taas muihin asioihin täysillä :)

      Poista
  3. Mullakin samanlainen tilanne että vuoto on välillä vähäisempää välillä runsaampaa. Ja samaa olen miettinyt tuosta että kohtu tuntuu hellältä... Esimerkiksi kun jännitän vatsalihaksia tai ne sisäiset lihakset niin tuntuu. Kysyin kätilöltä ja hän sanoi että kuulostaa normaalilta, kroppa on käynyt ison rääkin läpi, vertaili vähän synnytykseen, että kyllä tuollaiset tuntemukset ovat normaaleja. Hän sanoi että kestää aikaa toipua. Lohdutti minua ainakin. Hänen mukaansa tulehduksessa on kovat kivut koko ajan jotka ei helpota kipulääkkeillä ja lisäksi yleensä haiseva vuoto, sekä kunnolla kuumetta. Toivottavasti tämä rauhoittaa sinutkin, mutta hyvä kun pääset gynelle. HUSissa ei ole mitään seurantaa käynnistetyn keskenmenon jälkeen, vaan tehdään itse raskaustesti kuukauden kuluttua ja jos on vielä positiivinen niin aloitetaan alusta... Olen miettinyt yksityisgyneä mutta meille tämä kesken mennyt raskaus alkoi tosiaan pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen joten olemme jo maksaneet itsemme kipeiksi yksityisellä gynellä.. Katson vielä varaanko seuranta-ajan yksityiselle vai en. Kerrothan sitten mitä sun gyne sanoo, josko siitä olisi mullekin jotain lohdutusta ;) Päivä kerrallaan, kyllä me tästä toivutaan! :) -H

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaan tuo tulehdus on ilmeisesti tosi paha kivuiltaan ja oireiltaan, että ehkä siitä ei nyt ole (ainakaan vielä) pelkoa. Ahdistaa vaan kun on jatkuvasti sellainen pieni kiputila päällä ja toivoisi jo kaiken olevan normaalisti. Minulle selvisi tarkastuksessa, että kohtu ei ole vielä kokonaan tyhjentynyt, joten oletan näiden oireiden johtuvan siitä. Toivottavasti kroppa tajuaisi nyt itse poistaa kaiken ylimääräisen, ettei sitä tulehdusta sitten pääsisi tulemaan. Tsemppiä sullekkin! Päivä kerrallaan :)

      Poista
  4. Pitää vielä lisätä että tämä blogisi on ehdoton suosikkiblogini, vaikka nyt onkin ikävä tilanne sulla päällä. Positiivisuutesi on ihailtavaa, mutta myös negatiiviset tunteet ja toivon menetys tuntuvat NIIN tutuilta ja "ihana" lukea että joku jakaa ihan samoja tunteita kanssani, raskausprojektista ja keskenmenosta yms. Meillä on paljon yhteistä projektissamme, vaikka sinä tunnut jaksavan pysyä toiveikkaana ja positiivisena enemmäin kuin minä ;) Ja me käydään tosiaan jo lapsettomuushoidoissa kun raskautta ei kuulunut, mitään vikaa ei ole löytynyt. Meidänkin piti yllättää kaverit ja perhe, olla ensimmäiset porukassa ketkä saavat lapsen...ja kuinkas kävi, nyt ollaan viimeisten joukossa. Niin ne ajatukset muuttuvat, silloin oli jännää ja hienoa olla ekana kaveripiirissä toivomassa vauvaa, nyt vain toivoo että lapsia joskus tulisi, ennen kuin olen liian vanha... Olen sinua 7v vanhempi, mieheni tapasin vasta muutama vuosi sitten. Mutta kiitos siis kun pidät blogia, se on todellä tärkeä tuki minulle ja varmasti monelle muulle samassa tilanteeessa rämpivälle! -H

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, ihana kuulla, että blogistani on ollut jollekkin apua ♥ Lapsettomuus on vielä niin arka aihe, että siitä on vaikea puhua julkisesti, mutta onneksi netistä löytyy paljon vertaistukea myös anonyymisti :) Kuulostaa ihan siltä, että meillä on hyvinkin samanlaiset taustat! Toivon sydämeni pohjasta, että teille vielä se pieni saadaan syliin ♥ Jaksamisia ja tsemppiä yritykseen!

      Poista
  5. Voi ei, kyllä sua nyt koetellaan. Ei se varmaankaan mitään vakavaa ole, mutta onhan noissa keskenmenoissa joku tulehdusriski jos kaikki ei tuliskaan luonnollisesti pois. Onneksi pääset huomenna gynelle niin pääset selvittämään asioita. Onneksi sulla ei oo lämmön nousua/kuumetta. Et kait ne kivut siitä km:stä johtuu. Voimia sinulle <3

    Mä kans vihaan hammaslääkäriä, olen nyt raskausaikana ollut entistä tarpempi harjauksista ja purkan syönnistä ettei tulis enempää reikiä. Niitä reikiä kun on jo tullu ennen raskautta joka ikiseen puruhampaaseen. Et nyt saa riittää. Stressaan myös itekki hammaslääkärille menoa jo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi kivut on nyt pysynyt särkylääkkeillä kurissa, mutta ei niitäkään tekisi mieli ihan hirveästi popsia. Ei onneksi siis ollut tulehdusta tarkastuksessa, mutta silti on koko ajan sellainen olo ettei kaikki ole ihan normaalia. Johtunee siitä, ettei kohtu ollut täysin tyhjentynyt. Toivottavasti kroppa nyt tajuaisin tyhjentää kohdun itse, ettei sitä tulehdusta sinne pääsisi syntymään. Päivä kerrallaan.
      Sitä havahtuu tuommosiin asioihin vasta sitten kun on jo myöhäistä :D Toivottavasti noilla keinoilla pysyisi reiät poissa, niin ei tarvitsisi niistäkin stressata :) Kyllä kaikesta aina selviää.

      Poista

Muistathan pysyä asiallisena :)