5. tammikuuta 2016

Uusi vuosi, uudet kujeet

Koitan löytää taas vähän parempaa asennetta ja fiilistä uudelle vuodelle 2016. Ja mikäs sen parempi tapa saada parempi fiilis, kuin kunnon kehon remontti.

Ajattelin aloittaa ihan perinteisellä kunnon kehittämisellä ja toiseks, terveellisemmällä ruokavaliolla. Olen nyt lueskellut paljon tietoa netistä erilaisista vuoto- ja kiertohäiriöistä ja samalla olen miettinyt miten itse voisin niihin vaikuttaa ilman, että turvaudun lääkärin määräämiin lääkkeisiin.

Noh löysin sitten paljon vauvafoorumeilla kehutun kuningatarhyytelön eli Royal Geleen.

Tässä tuotteen kuvaus, joka on poimittu Life.fistä:
Gelée Royale (kuningatarhyytelö, engl. royal jelly) on aine, jota työmehiläiset erittävät kaikkien mehiläisyhdyskunnan toukkien ravinnoksi. Kuningatarmehiläistä ravitaan gelée royalella koko sen elämän ajan.
Tämä lähes väritön tai kellertävä aine on erittäin ravintorikasta, notkeaa ja hyytelömäistä. Hyytelömäisyys lisääntyy aikaa myöten ja muuttuu joutuessaan kosketuksiin ilman kanssa.
Biosorin gelée royale 500-kapseleissa käytetty kuningatarhyytelö on puhdas luonnontuote, jolla ei ole haitallisia sivuvaikutuksia suositeltujen annostusten mukaan. Se on yhteensopiva minkä tahansa muun luontaishoidon kanssa, mutta täydentää erityisesti ravintoaine- ja antioksidanttiterapiaa.

Tuota kuningatarhyytelöä on kehuttu paljon lisäämään hedelmällisyyttä. En välttämättä ihan suorilta usko tuohon, mutta sen pitäisi myös lisätä virkeyttä ja parantaa ihon laatua ja kaikkea muuta mukavaa. Pakko päästä kokeilemaan!


Lisäksi löysin paljon juttua D-vitamiinin vaikutuksesta raskautta yrittäville ja totesin, että tässä voisi itseasiassa olla ratkaisu mun ongelmiin. Syön itse vähän turhankin harvoin mitään kalaa tai maitovalmistetta, eikä auringostakaan pahemmin pääse Suomessa nauttimaan, joten ehkä minulla onkin suuri D-vitamiinin "puutostila". Kuulemma D-vitamiini on myös jonkinlainen hormoni ja näiden viimeaikaisten vuotohäiriöiden perusteella, mulla ihan selkeästi hormonit heittää häränpyllyä. Jospa tästä olis apua siihenkin vaivaan :D

Näistä on ainakin hyvä aloittaa vai mitä olette mieltä?

8 kommenttia:

  1. Minä ainakin suosittelen tuota d-vitamiinia. Itse olen syönyt syyskuusta lähtien 50mikrog päivässä ja nyt on meneillään kolmannet menkat sen jälkeen. Kivut ja vuodon määrät ovat vähentyneet dramaattisesti enkä keksi sille muuta selitystä kuin d-vitamiinin. Raskaaksi se ei ole minua toistaiseksi ainakaan saanut (yritystä takana 2,5 vuotta), mutta kyllä minulle tämä elämänlaadun kohentuminenkin kelpaa. Ei tarvitse kärvistellä kivuissa päivätolkulla ja samalla pelätä, että milloin runsas vuoto sotkii kaikki vaatteet.
    Minulla on myös tiputtelua ennen kuukautisia ja sekin on ehkä vähän vähentynyt d-vitamiinin myötä.
    Saattaisin tuntea itseni jopa ihan normaaliksi ihmiseksi, jos kierto vielä vähän lyhenisi. :)

    T. Jenna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vautsi! Kiitos paljon kommentistasi Jenna. Täytyykin heti suunnata vitamiini ostoksille :D Olen aivan satavarma, että D-vitamiinilla on jotain vaikutusta ja siis pelkkää hyvää.

      Poista
  2. Hyvältä kuulostaa! Tohon lisäisin vielä esim. Multitabsin raskausvitaamiinit, joissa on foolihappoa ja muita tärkeitä vitamiineja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tähän asti syönyt pelkästään Multivita Plussaa, mutta siinä on kyllä aika vähän esim. foolihappoa. Täytynee sitäkin vähän lisätä :) Kiitos paljon kommentistasi.

      Poista
  3. Syöthän jo foolihappoa ja monivitamiiniakin? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tähän asti syönyt Multivita Plussaa, missä on kyllä paljon kaikkea(myös foolihappoa), mutta ei välttämättä tarpeeksi. Täytynee päivittää vitamiinihyllyä :)

      Poista
  4. kaikki keinot ovat sallittuja ;) jännä tuo luontaistuote, en olekkaan siitä koskaan kuullutkaan :) ihanaa uuttavuotta <3 Toivottavasti tämä vuosi on sinulle onnen täytteinen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Spireida! Luin tuosta "kuningatarhyytelöstä" ekan kerran jostain iltalehden sivuilta tjms., mutta nyt vasta huomasin, että asiasta oli kirjoitettu myös useammassa lapsettomuus/odotus blogissa. Täytynee kokeilla :)

      Poista

Muistathan pysyä asiallisena :)