27. marraskuuta 2016

Pitääkö olla huolissaan?

Lueskelin tuossa hieman tuota minun omakannan hoitokertomusta ja siellä lukee siis näin:
Vaginaalinen UÄ: kohtu rvfl, endometrium 5,2mm. Munasarjat PCO/MFO-tyyppiset. Molemmissa runsaasti pieniä follikkeleita ad 7mm, ei johtofollikkelia. Fossa Douglasissa tilkka 22x22mm nestettä.

En huolestu nyt ollenkaan noista follikkeleista, enkä limakalvoista, (enkä edes siitä, että honasin just, että mullahan on näköjään taaksepäin kallistunut kohtu) mutta nyt mietityttää tuo kun gyne tokaisi, että "täällä on myös tilkka nestettä vatsaontelossa, mutta siitä ei tarvitse huolestua". Mutta oli kuitenkin pakko hieman googlettaa(tosi kannattavaa!) ja löysin vain jotain syöpään ja ovulaatioon liittyvää. Noh nyt aloinkin miettimään, kun gyne kyseli, että "olisko ovulaatio jo ehtinyt tapahtua? Onko ollut tuntemuksia?" Öö ei?

Jos nyt mietitään, että munasolu kasvaa noin 1-2mm/vrk ja limakalvo ehkä sen 1mm/vrk, niin ihan hyvä tilannehan mulla on jos tässä on vielä reilu viikko aikaa kasvattaa limakalvoa. Pysyttekö vielä mukana laskuissa :D Mutta entäs jos ovis olikin jo tapahtunut? Woot? Onko se edes mahdollista?

Olen seuraillut nyt lämpöjä ja enkös mä just tuossa kp 12 kertonut aamulämmön laskeneet sen 0.2 astetta(eli se oli 36.09 astetta). Noh tänään kp 14 aamulämpö oli taas 36.38 astetta. Ööh mitähän tää mun kroppa oikein sekoilee. En ole vielä päässyt alle 36 asteen ollenkaan, mut entäs jos tuo kp 12 aamulämpö kertoikin puhjenneesta munasolusta?

Noh ei auta kuin seurailla lämpöjä ja ehkä mahdollisesti alkaa pikku hiljaa tikuttelemaan sitä ovista, jos se kuitenkin olis vasta tulossa. Ehkä se tilkka vatsaontelossa on vielä jotain keskenmenon jäämistöä tai sitten mulla vaan on se syöpä.

Että näin.

6 kommenttia:

  1. Eikö ultrassa olisi näkynyt se keltarauhanen, jos ovulaatio olisi jo tapahtunut? Itsellä kerran ultraaja kertoi, että näkee ovulaatuin juuri tapahtuneen päivä tai pari sitten.

    Seuraile lämpöjä ja tikuttele, eiköhän asia selviä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyl kai sen pitäis, jos ovis tosiaan on tapahtunut. Ei tainnut tosiaan olla hänen osaamis aluettaan :D noh mä seurailen mihin suuntaan lämmöt tästä vielä menee ja alotan tikuttelun :)

      Poista
  2. Tikuttelua vaan, onneksi tunnet hyvin kroppasi! :) Tule kertomaan luottogynesi mielipide kun olette jutelleet. Ja tosiaan se keltarauhanen on kyl selkee köntti. Mulla viimekuussa näkyi se kun ultrattiin loppukierrosta. Ompa hassua jotenkin, että vaikka ei ookkaan lapsettomuusjuttuihin perehtynyt niin mulla tuli välillä fiilis et googlettamalla tiesi enemmän lisääntymisestä kun gyne. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, joo se tosiaan painotti moneen kertaan, että ei ole lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri, mutta osaa kyllä kattoa ultrassa perus follikkelit jne. Mäkin mietin, kun sillon viimeraskaudessa siinä ultrassa näki että miltä puolelta se munasolu oli irronnut kun siellä näkyi se semmoinen pallukka :) Ei tässä muuta kuin tikuttelemaan!

      Poista
  3. Hei älä huolehdi siitä nesteestä vatsaontelossa!

    Mun kokemus:
    Tuulimunaraskaus keväällä jonka jälkeen katsottiin Kättärillä mun kohtua ehkä sata kertaa. Jossain vaiheessa huomattiin että vatsaontelossa on nestettä. Sama paniikki tuli mulla ja ajattelin että tämäpä tästä vielä puuttui!

    Käskettiin tulla seuraavana päivänä takaisin koska silloin Bruno Cacciatore on ultraamassa ja hän on paras siihen hommaan. Bruno ultrasi, sanoi ettei MITÄÄN hätää. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu jonka vuoksi vatsaonteloon voi pieni määrä jäädä nestettä helposti.

    Ole rauhassa! <3

    Meillä plussattiin juuri hetki sitten, nyt 4+6. Takana kolme keskenmenoa tänä vuonna. Toivotaan parasta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oii kiitos paljon kommentistasi, se lohdutti huomattavasti. Ja hirmuisen paljon onnea sinulle ♥ Pikkuiselle tarrasukkia matkaan :)

      Poista

Muistathan pysyä asiallisena :)