22. marraskuuta 2016

Aina oppii jotain uutta

Tiettekö, mä opin tänään taas jotain uutta vauvafoorumeita lukiessani :D

Mä oon tähän asti aina luullut, että se mitä olen luullut ovislimaksi eli niin sanottu eggwhite, niin se onkin ollut limatulppa. Siis mikä ihmeen limatulppa? Eikös semmoiset kuulu vain raskauteen? Noh ilmeisesti se kuuluu ihan joka kuukautiseen kiertoon. Eli kun olen tähän asti aina höpötellyt, että "mulla jostain syystä tuo ovis ilmaantuukin vasta kolme päivää ovislimojen jälkeen", niin tosiasiassa kyseessä onkin ollut limatulppa joka voi siis irrota juurikin 3-5 päivää ennen ovulaatiota.

Tässä vielä pieni netistä löytämäni tietopaketti:
Ovulaatiolimaa voi edeltää ns. limatulppa, mikä tarkoittaa että kohdunsuulta irtoaa "klimppi", kun ovulaatio lähestyy. Ovulaatio tapahtuu sitten ovulaatioliman VIIMEISENÄ päivänä, joten ovulaatiota seuraa heti kuiva kausi. Eli vasta jälkeenpäin voi sanoa koska ovulaatio oli. Valkovuoto lopahtaa heti ovulaation mentyä ohi ja lisääntyy taas ennen kuukautisia.

Aika jännä. Ja minä kun kuvittelin jo tietäväni kroppani kaikki ominaisuudet läpikotaisin. Haha.

2 kommenttia:

  1. Oot kyllä samanlainen googlettilija kun mä :-D haha! No mut sieltä saa vaan niin hyvin tietoo. Sit sinne eksyy ne "no mitä te tommosia mietitte paneskelette vaan kun mieli tekee ni etköhän raskaaks tuu" :D ...pumm!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ne sellaiset kommentoijat sais kans googletella vähän lisää :D Mä oon ruvennut hamuamaan lisää ja lisää tietoa hormoneista ja kuukautiskierron vaiheista ja vaikka mistä :D Mitä muutakaan sitä tekis odotellessa x) Ehkä mul on välillä vähän tylsää.

      Poista

Muistathan pysyä asiallisena :)