24. tammikuuta 2017

Niukkaa

Tänään on vasta kp 4 ja musta tuntuu, että menkat on jo ihan lopuillaan. Normaalisti mulla siis kestää menkat noin kuusi päivää, jos lasketaan ihan ensimmäisestä pisarasta viimeiseen pisaraan. Nyt huomasin, että ne perus hyytymät tuli jo heti ekana vuotopäivänä ja sen jälkeen onkin sitten alkanut jo hiipumaan. Kertooko tää nyt siitä, että mun limakalvot oli viime kierrossa jo ihan onnettomat? Vai voiko tämä olla vain sattumaa? Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin se ovista ennen tullut limatulppakin oli paljon niukempi kuin yleensä. Onko se yksi clomifen kierto vienyt multa mun limakalvot? :O

Nyt tuli siis pieni paniikki, että onko tässä kierrossa enää mitään toivoa, jos clomit tekee mun limakalvot ihan olemattomiksi, niin eihän siellä sitten ole edes yhtään tarttumapintaa pienelle hedelmälle tarttua. Jätin royal geleenkin tässä kierrossa ottamatta, etten vaan sotkis hormonitoimintaani yhtään enempää kuin mitä clomit jo tekevät. Greippimehusta ei oo ollu mitään apua mulle, joten nyt kaikki limakalvoja parantavat niksit ovat erittäin tervetulleita :)

Nyt ei auta kuin toivoa, että clomikuurin jälkeen tulee sellainen estrogeenispurtti, että tulee oikein extra mehevä ovulaatio ja extra mehevät limakalvot!

Olo on jo ihan toivoton...

P.S. Pientä pistelyä oikealla jo havaittu, joten olettaisin ovulaation tapahtuvan oikeassa munasarjassa. Ultrassa(kp 13) nähdään osuko aavistukset oikeaan :)

10 kommenttia:

  1. Mulla on aina ollut hyvä limakalvo, lääkäri siis erikseen aina maininnut siitä. Ja mulla kestää 4 päivää aina :) Toinen vuotopäivä on sairaan runsas aina, välil tulee tamponienkin läpi. En usko et sulla mikään hätä on limakalvon kanssa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, ehkä tää oli sit vaan joku poikkeuskierto :) Mulla on yleensä kans just toka päivä se kaikkein pahin tulva :D ja sit kolmannen päivän jälkeen alkaa pikkuhiljaa hiipua tuhrutteluks :)
      Jospa nää niukat menkat enteiliski super muhevia limiksiä loppukiertoon :D Toivotaan parasta.

      Poista
  2. Meillä joskus aikanaan lääkäri määräs letrot sen takia kun clomit vaikuttaa kuulemma limakalvoihin (sekä monikkoriski), mutta tosiasiassa en mä tiedä mihin uskoa, kun toinen lääkäri sanoo toista ja toinen toista ja sit ite on vaa ihan sekasin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä oon kans kuullut ja lukenut paljon tuosta, että clomit ohentaisi limakalvoja ja, että on monikkoraskaudenriski. Pitäis kai vaan kiltisti odottaa siihen ultraan, ennen kun alkaa panikoimaan kaikesta :D

      Poista
  3. Hei, niukat menkat ei välttis kerro ohuesta limakalvosta, mulle ainakin gyne sanoi, että hormonimäärät vaihtelee kierrosta toiseen, ja toisinaan se vaikuttaa vuodon määrään. Minun kohdalla Clmoifenit ohensivat limakalvoni 3 mm, joten jouduimme tuolloin vaihtamaan Menopur-piikkeihin ja Letroihin ja jo vain alkoi limakalvoon tulla paksuutta.Lisäksi otin vehnänalkioöljyä 1 rkl / pv. En usko, että Clomit vaikuttaa kaikilla huonoon suuntaan, minun tapauksessa kylläkin. Mutta mun sen aikaisia menkkoja ei voinut ees sanoo menkoiksi, koska se "vuoto" oli onnetonta!!!! Eikä juurikaan tuoretta verta tullut. En siis usko, että sulla kyseessä limakalvo-ongelmaa :)

    Tsemppii <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon varmaan vaan lukenu liikaa kauhutarinoita foorumeilta, jossa on tosi paljon noita "limakalvonkato" kokemuksia :D Ei pitäis panikoida, ennen kuin ultrassa toisin todistetaan :) Tosiaan voi olla myös ihan sattumaa, että tässä kierrossa oli vaan vähän normaalia niukemmat menkat. Sittenpähän sen näkee onko syytä huoleen :D Mutta kiitos paljon kommentistasi ♥

      Poista
  4. Mulle on sanottu, että kuukautisten pituus ja määrä ei korreloi limakalvon paksuuteen. Itsellä on niukat kuukautiset - hyvä jos 3 päivää kestävät ja limakalvo on aina ollut ultrissa erinomainen. ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi, hyvä tietää. Ehkä tämä oli vaan joku poikkeustapaus, eikä mitään pysyvää damagea ole vielä sattunut :) Ultraa jännityksellä odotellen.

      Poista
  5. Minulla menkat kestivät aikoinaan yhden päivän ja nykyäänki vain kolme ja luomusti olen kaksi lasta saanut :) naisen kehon toiminta on avaruustiedettä ja uskon että jokainen kierto voi olla erilainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohoh :O Aikamoista. Mahtaa olla mukavaa, kun ei tarvi kauaa kärsiä menkoista :D You lucky girl!

      Poista

Muistathan pysyä asiallisena :)